Despre mine

duminică, 13 iunie 2010

Vrem pod peste Dunăre !

Am fost azi peste Dunăre, la Luncavița, la 25 km de Galați. Și normal că trebuie, de nevoie, să traversezi Dunărea cu Bacul. Dar oare s-a gândit cineva, om normal, cât câștigă SC Navrom Bac SRL pe lună ? Eu am făcut un mic calcul, acum nu bag mâna în foc că e și adevărat din cauză că nu am verificat contabilitatea societății, nu am cum, cât timp eram pe Bac.
O mașină mică, de familie, costă trecerea Dunării 18 lei cu tot cu șofer. Nu mai pun alte persoane din mașină. Doar 18 lei.  Și pun la calcul doar mașini mici, nu și mașini mari care au preț diferențiat. Deci pe Bac încap 25 mașini mici (le-am numărat!).

25 mașini * 18 lei = 450 lei  la o plecare.
Dacă mai pun și vreo 30 persoane care plătesc 1.5 lei fiecare = 45 lei.
La o plecare, aproximativ, 500 lei. Sunt două Bacuri la jumătate de oră, deci 1000 lei la 30 min. 2000 lei la o oră.
Să zicem că se lucrează doar 12 ore pe zi. 2000 lei * 12 ore = 24000/zi (douăsutepatruzecimilioane ROL)
E cam mult. Calculăm și la lună ? Da !
24000 lei/ zi *30 zile = 720000 (7,2 mld lei vechi)
Și ne mai întrebăm de ce  nu se construiește podul peste Dunăre ? Bineînțeles că mai există și cheltuieli ale firmei cu salariați, cu întreținerea Bacurilor, poate am pus prea multe mașini pe o cursă, și cu altele, deci mai scad "puțin" profitul. Să zic la 5 MILIARDE de lei vechi pentru firmă. Cam 115.000 EURO pe lună ! Cel puțin.

Adio POD PESTE DUNĂRE !!

Bratislava, podul peste Dunăre (chiar cu restaurant deasupra)

2 comentarii:

  1. da dar la galati e mafie si coruptzie patronii bacului sant cei de la TTS de la buc

    RăspundețiȘtergere
  2. facetzi calcule degeaba cat castiga bacul pe luna nu se poate afla oricum ff mult este monopol nu ca la braila.vb lumea de cine patroneaza important ca face bani si umple buzunarele altora cand putea municipalitatea sa faca bani.pot da si ex dar mai bine nu .pe curand.

    RăspundețiȘtergere

cine si de unde se uită la mine